Nowe testuję wizyta w oddziale

JAK ZAMKNĄĆ KONTO W ALIOR SYNC?

0

Przyszedł czas na realizację kolejnego kroku w akcji „porządki w kątach”.

Jako pierwsze w ubiegłym miesiącu zostało zlikwidowane Konto Osobiste z Premią w BGŻ. Niekorzystne zmiany w cashbacku zachęciły mnie, żeby nie czekać dłużej. Miałem to konto ok. 2 lata. Byłem zadowolony, ale konkurencja nie śpi, więc ja też zareagowałem.

Dziś zamknąłem kolejne konto. Tym razem przyszedł czas na Alior Sync. Znów powodem były niekorzystne zmiany w cashbacku. Konto pozostaje bezpłatne, ale nic mnie przy nim nie trzyma. Otrzymałem spory cashback za maj (prawie 90 zł), przelałem wszystko na inne konto i przystąpiłem do działania.

Jak zamknąć konto w Alior Sync?

1. Wypełnienie wniosku o odstąpienie od umowy
Zgodnie z prawem bankowym do dokumentów, które dostajesz z banku przy zakładaniu konta powinieneś dostać też wniosek o odstąpienie od umowy. W przypadku Alior Sync taki dokument dostajemy mailem. Można wypełnić i odesłać pocztą. Nie wiem czy można zeskanować i wysłać mailem. Co ciekawe nigdzie na stronie nie znalazłem maila do banku. Pewnie jest, tylko dobrze schowany:) Może można coś takiego przeprowadzić podczas czatu.

2. Wizyta w wirtualnym oddziale
Spróbowałem. Słabo. Nie mam możliwości kontaktu video i głosowego, więc wybrałem czat z pracownikiem. Widzę, że 7 „bankierów” wolnych no to klikam. Tu dopiero okazuje się, jak bardzo „wolni” są ci „bankierzy”. Okazuje się, że mam czekać. „Szacowany czas oczekiwania poniżej 3 minut” okazuje się znacznie dłuższy, ale mogę sobie w tym czasie poukładać puzzle. Dziękuję, nie skorzystam. A jeszcze odnośnie bankierów, to zawsze myślałem, że bankier to właściciel banku. Miło mi, że tak o mnie dbają, że mogę porozmawiać z właścicielem. Sporo mają tych właścicieli. Spółdzielnia jakaś, czy co? 🙂

3. Telefon na infolinię
Stwierdziłem, że tu się chyba odnajdę. Miałem w pamięci procedurę, przez którą przechodził kolega, więc wiedziałem, czego mogę się spodziewać.  Oczywiście na początku pada pytanie „dlaczego chcę zrezygnować z konta, przecież jest bezpłatne”. Wyjaśniam, że to moja sprawa i lepiej przejść dalej, żeby nie przedłużać. Przechodzę weryfikację danych oraz podchwytliwe pytania typu, ile mam w Syncu lokat (nie mam żadnej). Już mam podawać nr konta, na który przeleją pozostałe pieniądze (jeśli narosną jakieś odsetki), aż ty nagle błąd techniczny – muszę zadzwonić jeszcze raz. Kolejny telefon – niestety jakaś awaria, muszę zadzwonić za pół godziny. Dzwonię za godzinę (oczywiście za każdym razem muszę się tłumaczyć, dlaczego rezygnuję). Tym razem wszystko sprawnie. Rezygnuję bez 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Zamknięcie nastąpi w ciągu kilku dni, o czym powiadomią mnie telefonicznie. Ciekawe czy wtedy też złożą mi jakąś dobrą propozycję, żebym został:)

ps. Zlikwidowane konta w BGŻ i Alior Sync, ale przybyły konta w ING (200 zł zwrotu za 1000 zł wydanych kartą), Getin Banku (karta płatnicza dla kierowców) i BZWBK (700 zł zwrotu w ciągu roku). Będzie co opisywać:)

Tradycyjnie zapraszam na facebook – oszczędzanie w banku oraz na drugi blog oszczedzanie-pieniedzy.pl, gdzie opisuję nową usługę w Tesco.

Zapisz się też na listę mailingową, żeby otrzymywać info o nowych notkach.

Piotr Górnicki
Opisuję promocje bankowe od 2009 r. Wybieram tylko te najlepsze, żeby moi czytelnicy mogli z nich wycisnąć najwięcej dla siebie.
8 komentarzy
  • Bartek Cze 27,2013 at 12:49

    Ja z własnego doświadczenia wiem, że zamykanie kont jest dużo bardziej skomplikowane niż przy otwieraniu ich. Wtedy banki nie są tak przychylnie do nas nastawieni i mogą sprawę przeciągać w nieskończoność.

    • Piotr Górnicki Cze 27,2013 at 13:45

      To prawda. I jeszcze to pytanie „ale dlaczego, przecież…”. Szczególnie w oddziale można czuć się wręcz zakłopotanym, bo czuje się presję. Chociaż wczoraj zamykałem w oddziale konto w Meritum i wszystko odbyło się na wesoło. Zagadałem pana, że jestem bardzo zadowolony, ale mam za dużo kont i jeszcze, żeby mu nie było przykro, bo zamykałem też ostatnio w BGŻ, Alior Syncu a już niedługo w Polbanku. Od razu mu się zrobiło weselej:)

  • ppp Cze 20,2013 at 18:19

    Nie działa link do bloga oszczedzanie pieniędzy. Przydałyby sie linki do Twoich stron gdzieś na stałe tutaj, pozdro

    • Piotr Górnicki Cze 22,2013 at 00:58

      Dzięki za info. Już poprawione. W każdej notce piszę to inaczej. A linki są po prawej stronie na dole.

  • czytelnik Cze 18,2013 at 15:17

    Mi udało się zamknąć rachunek poprzez internetowy kanał, a dokładniej audio rozmowę. Czas oczekiwania na połączenie z doradcą ok. 2 min. Ogólnie poszło szybko i sprawnie, więc polecam tę alternatywę. Pozdrawiam

    • Piotr Górnicki Cze 19,2013 at 09:58

      To chyba tylko mi się tak trafiło. Godzinę po mnie zamykała konto koleżanka z pracy i zrobiła wszystko w kilka minut w ciągu jednej rozmowy telefonicznej.

  • Krzysztof Cze 18,2013 at 13:55

    Czy mógłbyś opisać getionline z kartą płatniczą dla kierowców? dzięki 🙂

    • Piotr Górnicki Cze 19,2013 at 09:56

      Za jakiś czas. Konto mam już założone i tu wszystko poszło ok, ale czekam jeszcze na kartę (przyjdzie pocztą). Napiszę coś, jak dostanę pierwszy zwrot.

Skomentuj

Imię*
Strona internetowa

Twój komentarz*

X

>> Aktualne promocje. ZOBACZ KONIECZNIE <<

¤
Przeczytaj poprzedni wpis:
FAJNY JEST TEN MILLENNIUM BANK

Od razu zastrzegam, że Millennium Bank nic mi nie zapłacił za tę notkę. Co więcej, Millennium Bank nigdy mi za...

Zamknij